Доктор наук - це другий науковий ступінь, що здобувається особою на науковому рівні вищої освіти на основі ступеня доктора філософії і передбачає набуття найвищих компетентностей у галузі розроблення і впровадження методології дослідницької роботи, проведення оригінальних досліджень, отримання наукових результатів, які забезпечують розв’язання важливої теоретичної або прикладної проблеми, мають загальнонаціональне або світове значення та опубліковані в наукових виданнях.
Ступінь доктора наук присуджується спеціалізованою вченою радою закладу вищої освіти чи наукової установи за результатами публічного захисту наукових досягнень у вигляді дисертації або опублікованої монографії, або за сукупністю статей, опублікованих у вітчизняних і міжнародних рецензованих фахових виданнях, перелік яких затверджується центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.
Закон України "Про освіту"
Закон України "Про Вищу освіту"
Закон України "Про наукову і науково-технічну діяльність"
Постанова КМУ від 23 березня 2016 р. № 261 "Про затвердження Порядку підготовки здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії та доктора наук у закладах вищої освіти (наукових установах)"
Постанова КМУ від 17 листопада 2021 р. № 1197 «Деякі питання присудження (позбавлення) наукових ступенів»
Постанова КМУ від 13 грудня 2021 р. № 1359 «Про затвердження положення про спеціалізовану вчену раду з присудження наукового ступеня доктора наук»
Наказ МОН України від 12.01.2017р. № 40 "Про затвердження Вимог до оформлення дисертації"
Наказ МОН України від 23.09.2019 р. № 1220 "Про опублікування результатів дисертацій на здобуття наукових ступенів доктора і кандидата наук"
Наказ МОН України від 23.09.2019р. № 1220 "Вимоги до опублікування монографії, що подається на здобуття ступенів доктора і кандидата наук"
Наказ МОН України від 05.08.2016 р. № 952 "Про затвердження Порядку визнання здобутих в іноземних вищих навчальних закладах наукових ступенів"
Лист МОН "Щодо застосування законодавства з питань присудження наукових ступенів"
Лист МОН "До питання уникнення проблем і помилок у практиках забезпечення академічної доброчесності"