EN

  • EN

  • UA

  • EN

  • UA

Професор Василенко Н.В. «Трибуна науковця – практикам»

За планом роботи Академії відбулися тематичні курси (24-27.02.25) «Інтегративний підхід організації освітнього процесу НУШ» (відповідальні: доцент Семко М.І., професор Василенко Н.В.). Слухачі курсів підвищення кваліфікації (педагогічні працівники всіх категорій) активно долучилися до обговорення таких питань, як: «Сутність та особливості інтегративного підходу та інтегрованого навчання в НУШ»; оцінили реальний стан методичного забезпечення інтегративного навчання на практиці; вчителі початкових класів поділилися досвідом з проблеми організації інтегрованого навчання у різних освітніх галузях; вчителі фізики, математики, англійської мови, біології, фізичної культури розкрили основи інтегративного підходу в профільній освіті та наводити приклади використання цифрових технологій; слухачі курсів проаналізували важливість інтеграції різних навчальних предметів для формування ключових компетентностей та розвитку наскрізних умінь учнів у початкової та базової середньої школи; вихователі ГПД, асистенти вчителя обговорили принципи та практичні приклади реалізації інтегрованого підходу в НУШ для дітей з ООП.       Підсумком обговорення запитань в групах було створення пропозицій щодо подолання ризиків впровадження інтегрованого навчання в початкової, базовій середньої та профільної школи. До них віднесли: 1. На рівні ЗЗСО:- Організація постійного навчання педагогів щодо впровадження інтегрованого навчання за різними формами: семінари, вебінари, практичні заняття тощо.- Створювання та впроваджування в умовах Автономії ЗЗСО навчальні інтегровані профільні програми з різних предметів освітніх галузей з погодженням з Академією та МОН України. - Узагальнення перспективного досвіду педагогів ЗЗСО щодо впровадження інтегрованого навчання та врахування адаптації його на різних фазах освітнього процесу НУШ: початкової, базової середньої та профільної. 2. На рівні Академії: 1. Підготовка методичних рекомендацій щодо створення системи сучасних інноваційних технологій впровадження інтегрованого навчання в освітній процес НУШ (прийоми використання реальної інтеграції та уникнення фейкової інтеграції) та вивчення європейського та вітчизняного досвіду.2. Узагальнення перспективного досвіду впровадження інтерактивного навчання у ЗЗСО Вінницької області з таких запитань: адміністративне управління організації інтегрованого навчання в школі (розклад, раціональне навантаження вчителі, адаптація профільних програм тощо); використання різних форм раціонального використання часу на різних типах інтегрованих уроків; впровадження прийомів використання адекватних засобів навчання.3. Досвід щодо використання інтегрованого навчання заслухати на засіданні Науково-методичної Ради.3. На рівні МОН України: 1. Передбачити підготовку вчителів ЗЗСО та змін в ОПП для впровадження інтегрованого навчання в педагогічних закладів освіти2. Прискорити створення модельних інтегративних профільних програм для інтеграції навчальних предметів всіх галузей освіти 3. Передбачити зміни в оцінюванні саме інтегрованого навчання в базової середньої та профільної школи4. Підготувати методичні рекомендації щодо раціонального поєднування навчальних предметів як в умовах воєнного часу та повоєнного відновлення5. Доповнити законодавчу базу освіти щодо змін до навантаження вчителів у зв’язку з впровадженням інтегрованого навчання6. Започаткувати всеукраїнську відкриту трибуну «Науковці практикам» для обговорення проблем профільного навчання в умовах інтегрованого навчання в старшій школі 7. Нівелювати рівень технічного забезпечення освітнього процесу базової загальноосвітньої школи сільської та міської шкіл в умовах впровадження інтегрованого навчання                           Професор Н.В.Василенко 28.02.25