EN

  • EN

  • UA

  • EN

  • UA

Аспіранти, студенти та викладачі спеціальності взяли участь у форумі академічної доброчесності

20 лютого 2025 року відбувся форум академічної доброчесності на тему «Визначення ефективних підходів для забезпечення академічної доброчесності в освітній діяльності за сучасних умов».
Місцем проведення форуму був Вінницький технічний фаховий коледж.
Організаторами форуму стали: Вінницький технічний фаховий коледж, ГО «Прогресильні» (Острівець Прогресильності ВТФК).

Серед учасників даного форуму були викладачі, аспіранти та студенти комунального закладу вищої освіти «Вінницька академія безперервної освіти».

Метою форуму був пошук підходів, що сприятимуть забезпеченню академічної доброчесності в освітній діяльності в сучасних умовах.

Особлива увага була приділена питанням етики і відповідальності при використанні штучного інтелекту в освітньому процесі, зокрема щодо процесу запобігання плагіату та маніпуляцій в академічних текстах. Форум мав на меті обмін досвідом між експертами та освітянами, підвищення обізнаності учасників освітнього процесу із принципами академічної доброчесності для забезпечення високої якості освіти, зокрема в умовах впровадження технологій штучного інтелекту.

Основними завданнями Форуму були:
1. Аналіз викликів та загроз академічній доброчесності в сучасних умовах, зокрема в контексті використання штучного інтелекту в освіті.
2. Обговорення етичних аспектів застосування штучного інтелекту в освітньому процесі, особливо щодо академічної відповідальності, доброчесності учасників освітнього процесу.
3. Розгляд ефективних підходів до запобігання плагіату та академічних маніпуляцій, включаючи технологічні та педагогічні рішення.
4. Обмін кращими практиками та досвідом серед освітян, науковців та експертів з академічної доброчесності, визначення шляхів удосконалення освітніх стратегій.
5. Розвиток компетентностей учасників у сфері етики в освіті, критичного мислення, інформаційної грамотності та відповідального використання цифрових технологій.

Під час роботи форуму були розглянуті питання формування компетентностей, а саме:
Загальні:
- критичне мислення – здатність аналізувати та оцінювати інформацію, виявляти недостовірні джерела та протидіяти маніпуляціям в академічному середовищі;
- етична свідомість – розуміння моральних принципів академічної доброчесності та відповідальне ставлення до освітнього процесу;
- інформаційна грамотність – вміння працювати з інформацією, перевіряти її достовірність, використовувати технології для обробки та аналізу освітніх матеріалів;
- цифрова компетентність – навички використання сучасних технологій, зокрема штучного інтелекту, для навчання, викладання та оцінювання знань;
- комунікаційні навички – здатність ефективно взаємодіяти з колегами, студентами та експертами для поширення ідей академічної доброчесності;
- самоосвіта та професійний розвиток – готовність до постійного навчання, аналізу новітніх досліджень та впровадження інновацій в освітню практику.

Спеціальні:
- знання принципів академічної доброчесності – розуміння основних положень, стандартів та нормативних документів у сфері академічної етики;
- вміння запобігати та виявляти плагіат – навички використання антиплагіатних систем, аналізу текстів на предмет академічної доброчесності;
- оцінка впливу штучного інтелекту на освіту – розуміння можливостей та ризиків використання штучного інтелекту в навчальному процесі, зокрема щодо академічної доброчесності;
- методи забезпечення доброчесності в освітньому середовищі – володіння технологіями та педагогічними інструментами для формування доброчесної культури серед студентів і викладачів;
- розробка політик і рекомендацій – навички створення стратегій і документів, що сприяють впровадженню академічної доброчесності в навчальних закладах.

В результаті роботи форуму учасники змогли:
- поглибити розуміння сучасних викликів академічної доброчесності. Отримати актуальну інформацію про ризики та загрози академічній доброчесності в умовах цифровізації освіти та використання штучного інтелекту;
- сформувати етичні орієнтири використання штучного інтелекту в освіті. Визначити принципи відповідального використання AI у навчальному процесі, включаючи питання етики, академічної відповідальності та запобігання маніпуляціям в академічних текстах;
- напрацювати ефективні підходи до запобігання плагіату та академічних маніпуляцій. Ознайомитись з найкращими технологічними та педагогічними рішеннями для підтримки академічної доброчесності, зокрема щодо виявлення та запобігання плагіату;
- обмінятись досвідом між експертами та освітянами. Форум сприяв професійному діалогу між освітянами, науковцями та експертами у сфері академічної доброчесності, що дозволить адаптувати найкращі практики до різних освітніх закладів;
- розширити компетентності учасників. Вдосконалити навички у сферах етики в освіті, критичного мислення, інформаційної грамотності та відповідального використання цифрових технологій.
- ознайомитись із розробками рекомендацій для освітніх закладів. та практичними рекомендаціями щодо забезпечення академічної доброчесності, які можуть бути впроваджені в політику навчальних закладів.
- підвищити обізнаність учасників освітнього процесу щодо академічної доброчесності, отримати необхідні знання та інструменти для реалізації принципів академічної доброчесності у своїй діяльності.

Матеріал підготовлено аспірантом спеціальності Публічне управління та адміністрування Віталієм Олійником